Thursday, May 5, 2011

dekat seminggu sebagai tukang pencuci "dishes" di kantin sekolah.(^^,)

assalamualaikum kepada pembaca a.k.a pengusha..haha
ni nak crite ckit pasal kerjaya sebagai pencuci pinggan,mangkuk hayun+tingkat,periuk api belanga,kuali n segala bende yang ade dlm dapur tu.
pengalaman aku dlm industri ni agak lama sebab aku da berkecimpung dalam bidang cuci mencuci ni(bukan caci mencaci k??) start dari lepas SPM lg...time tu sngat terdesak kerana terlalu miskin bg org yang susah nak dpt duit mak bapak ni...haha
 then masok je cuti sem ni aku da dpt tawarn ke kantin tu blek tp dengan tender yang agak bersenang lenang SIKIT la...:P
 sebab dulu aku kene balun habis-habisan means aku kne buat dekat sume bnde gak la...
goreng tu goreng ni,packing tu,da la kne bangun awal...haih
tender baru ni best SIKIT sebab xde la terpakse bangun awal sangat,tp terpakse gak sebab law bole nak bangun smpai baju yang mak aku basuh siap sidai da kering da...haha...
Alhamdulillah la arini da dpt income tok minggu ni....

3 comments:

  1. sumenye terpakse ke ?
    hahaha .
    bole belanje aku .^_^

    ReplyDelete
  2. good good..keep it on friends.later later lets berjimba okee???hahhaa..=P

    ReplyDelete
  3. hahaha....bagi dua2 kawan2 ku,insyaallah,jgn risaw...ur the best

    ReplyDelete