Friday, January 20, 2012

Talking about task

Assalamualaikum semua
 talking about task TAT, dah macam kuih tat plak
nasib baik feberet.
dalam kesibukan yang melanda dalam melalui alunan globalisasi ni,
kitorang telah diberikan pelbagai tugas dalam setiap subjek.
bukan sahaja dlm subjek major je, tapi subjek tambahan pun bukan main keje dia.
kalau ikutkan hati yang kuat ke arah kemalasan
tapi  kuat lagi rasa tak nak repeat,haha
okay, kembali kepada tajuk asal.

1- first, subjek photojournalism/photo documentary..
boleh dikatakan subjek kegemaran aku bagi semester ni.
walaupun aku tak nampak lagi nikmat Allah kepada aku dalam foto ni ke arah mane
tapi aku dalam usaha nak ke arah jounalism.
kekuatan emosi dan fizikal kene kuat dalam mengharungi setiap perjalanan.HAHA
aku telah diberi tugas dalam bahagian 
-news pictures 
-human interest 
-photo essay 
-sport
setakat ini.

2-bagi subjek advertising pulak.
aku/kami diberi tugas mencari subjek dalam product n fashion.
iaitu
-minimalist architecture
-product for advertising
still life with concept(studio)
- 3 fashion(FINAL)

3- subjek seterusnye ialah video.
dalam progress mencari lokasi, membuat skecth,proposal,jalan cerita,skrip.
subjek ni best tapi aku ragu2 dengan final nanti. takut tak menepati permintaan orang ramai.HAHA
dah macam ape dah.

4- subjek lain yang aku maksudkan tadi macam subjek baru iaitu 
subjek dalam menjadi usahawan berjaya.(entrepreneurship)
dah macam persatuan usahawan dah kan? haha
dan satu subjek sejarah seni.
dua subjek ni baru lepas mid term test.
berdoa je dapat carry mark elok.

5-untuk pengetahuan korang, aku baru lepas balik dari trip dalam 
subjek ADVERTISING tadi.
kitorang ke taiping dan menetap di SENTOSA VILLA. yeah! *tiba2
yang bestnye dapat mandi sungai sehari tiga kali.HAHA
macam tak pernah mandi sungai je, lepas mandi mandi mandi mandi.
'mandi' lecturer tngok kitorang.
dan balik je dari trip tu badan sakit-sakit dan demam 3 hari.
dah macam mengandung tak leh nak tidur duk muntah2 je..
(padahal muntah sehari je)
*padanmuke

so gambar bagi2 subjek yang dah siap dan dah boleh submit kat lecturer akan
disiarkan tak lame lagi, orang kampung aku cakap coming soon.
so later gus, peace yaww! HAHA
sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment